Tijdwinst.

juiste-tijd-klok.jpg

Na de vorige scan in mei, 6 weken geleden ben ik verder gegaan met de hormoontherapie; tamoxifen. Deze keer was er alleen bloed geprikt, de tumormarker was weer verder gedaald, net als het alkalisch fosfaat. Ik heb verder geen klachten, mijn conditie wordt weer beter. Dus redenen genoeg om net als de arts heel blij te zijn met deze uitslag. De hormoontherapie heeft een positief effect!  Dat betekent tijdwinst… Een magisch woord, want daar is de behandeling op gericht. Genezing ligt niet in de lijn der verwachting maar wel tijdwinst…. En tijd is hoop, hoop op nieuwe inzichten, medicijnen en/of therapieën. Ik ga ook regelmatig naar Joke, zij is energetisch therapeute. Haar behandelingen dragen ook zeker bij aan de goede resultaten!

Dit was het laatste consult bij Dr. Speijers. Zij heeft me het afgelopen jaar behandeld. Ze had alle tijd om de vele vragen te beantwoorden. Onze suggesties ten aanzien van de behandeling werden serieus genomen en besproken. Het was een fijne samenwerking gebaseerd op wederzijds respect en vertrouwen. Zij gaat in Winterswijk een palliatieve afdeling voor mensen met kanker opzetten. Een mooie uitdaging.

Het waren een paar hectische weken. Met vereende krachten is er een stevige tuinmuur van 12 meter gebouwd, wat een karwei! Fundament graven, 3 kuub beton storten, 3.000 stenen naar binnen brengen, puin en zand afvoeren etc. Geweldig dat er zoveel hulp was van sterke (schoon)zonen, een dochter met spierballen, neef Joris en Bert, alles onder leiding van Michiel.

Ik las ergens; Loslaten is een andere manier van vasthouden. Als er iets is waar ik de afgelopen 2 jaar mee geconfronteerd ben is het wel het loslaten van zekerheden en het omgaan met onzekerheden. De onzekerheid resulteert zeker ook in aangename dingen, zoals een weekend Milaan met de jongens en uitjes met vriendinnen. Ik stel zo min mogelijk uit alhoewel de tijdwinst meer ruimte geeft, in elk geval de komende 3 maanden tot de volgende scan!

 

 

 

 

3 gedachten over “Tijdwinst.

  1. Lieve Berthie,

    Leef, wat ontzettend goed.
    Wat ontzettend fijn dat het gaat zo als het gaat. Dat je leuke dingen onderneemt en uitdagingen oppakt met en door familie en vrienden. Spijtig dat je arts voor een nieuwe uitdaging in haar leven heeft gekozen. Kan me bedenken dat je goede steun van haar hebt ondervonden. Fantastisch dat het proces in je lichaam je tijd geeft. Om te doen, te genieten, te leven.
    Liefs leontine

    Geliked door 1 persoon

Plaats een reactie